İzmir’de Deniz Dolmuşları Geliyor: Ulaşımda Yeni Dönem Başlıyor!

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Antalya ile yaptığı iş birliğiyle 3 adet deniz dolmuşunu kente kazandırdı. Bakım ve bürokratik işlemlerin ardından körfez içi ulaşımda hizmet verecek olan dolmuşlar, düşük yolcu yoğunluklu hatları canlandıracak ve çevreci bir ulaşım sağlayacak.

İzmir’de Deniz Dolmuşları Geliyor: Ulaşımda Yeni Dönem Başlıyor!
Yayınlanma: Şubat 10, 2026 Güncelleme: Şubat 10, 2026

İzmir’in ulaşım ağına denizden yeni bir soluk geliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Antalya Büyükşehir Belediyesi ile gerçekleştirdiği iş birliği çerçevesinde, 42 yolcu kapasiteli üç adet deniz dolmuşunu hizmete sunmak için geri sayıma başladı. Bu adım, körfez içi deniz ulaşımını daha da güçlendirmeyi hedefliyor.

Deniz Dolmuşları İzmir Sularıyla Buluştu

Antalya’dan kiralanan ve 42 yolcu kapasitesine sahip olan deniz dolmuşları, Güzelbahçe Balıkçı Barınağı’na demir attıktan sonra İzmir Marina’ya çekildi. Burada yapılacak kapsamlı bakım ve kontrol işlemlerinin ardından, deniz dolmuşları İzmir’in deniz ulaşım ağına entegre edilecek. Gerekli bürokratik süreçlerin tamamlanmasıyla birlikte, vatandaşlar bu yeni ulaşım aracından faydalanmaya başlayacak.

Yeni Hatlar Canlanacak, Çevre Korunacak

Deniz dolmuşlarının en önemli hedeflerinden biri, yolcu yoğunluğunun düşük olması nedeniyle işletilemeyen hatları yeniden aktif hale getirmek. Özellikle ara saatlerde yolcu sayısının uygun olduğu güzergahlarda, küçük kapasiteli ve hızlı deniz araçlarıyla daha verimli bir hizmet sunulması planlanıyor. Bu kapasite çeşitliliği sayesinde hem personel hem de yakıt tasarrufu sağlanması öngörülüyor. Ayrıca, çevreci küçük araçlarla karbon salınımının azaltılması da amaçlanıyor. Deniz dolmuşlarının yanaşacağı platformların yapım çalışmaları ise hızla devam ediyor.

Ortak Protokol ve Karşılıklı Fayda

İZDENİZ Genel Müdürü Gökhan Marım, Antalya Büyükşehir Belediyesi ile yürütülen iş birliğinin detaylarını paylaştı. Marım, sürecin ortak bir protokolle yürütüleceğini ve deniz dolmuşlarının 3 yıllığına tahsis edildiğini belirtti. İş birliği kapsamında, İzmir Büyükşehir Belediyesi Antalya’ya deniz ekolojisini canlandırmak amacıyla deniz canlılarının yuvalayacağı resifler yapacak ve elde edilen gelirin belirli bir kısmı paylaşılacak. Deniz dolmuşlarının belirlenen hatlarda, mevcut ve hizmete alınacak yeni iskelelerde kullanılacağı ifade edildi.

Sürdürülebilir Ulaşım İçin Çeşitlendirme

Gökhan Marım, yolcuların güvenli iniş ve binişlerini sağlamak amacıyla mevcut iskelelere uyumlu platformlar hazırlanacağını veya gemi içinde düzenlemeler yapılacağını aktardı. Deniz dolmuşlarının genel durumunun iyi olduğunu ve gerekli bakım çalışmalarının ardından en kısa sürede hizmete sunulacağını vurgulayan Marım, filodaki büyük gemilere ek olarak deniz araçlarının çeşitlendirilmesinin sürdürülebilir ulaşım açısından önemine dikkat çekti. Deniz dolmuşlarının özellikle Baykuş seferlerinde ve turizm amaçlı değerlendirilmesi hedefleniyor.