Dökme Yük Gemisinde Korkunç Yangın: 2 Denizci Hayatını Kaybetti

Singapur bayraklı 'Mandy' adlı dökme yük gemisinin makine dairesinde çıkan yangında iki mürettebat hayatını kaybetti, bir kişi ise helikopterle hastaneye kaldırıldı. Olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Dökme Yük Gemisinde Korkunç Yangın: 2 Denizci Hayatını Kaybetti
Yayınlanma: Şubat 18, 2026 Güncelleme: Şubat 18, 2026

Singapur’dan Çin’e seyreden dökme yük gemisinde çıkan makine dairesi yangını yürekleri ağızlara getirdi. Yangında iki denizci yaşamını yitirirken, bir kişi de ağır yaralı olarak hastaneye kaldırıldı. Olay, geminin varışına kısa bir süre kala meydana geldi.

Makine Dairesinde Aniden Alevler Yükseldi

Singapur bayraklı ve Mandy adı verilen dökme yük gemisinin makine dairesinde, 17 Şubat günü Singapur saatiyle 19.35’te henüz belirlenemeyen bir nedenle yangın çıktı. 8 Şubat’tan bu yana Singapur’dan Çin’in Yantai Limanı’na doğru seferde olan gemideki 25 kişilik mürettebatın tamamının Myanmar vatandaşı olduğu öğrenildi. Yangın, mürettebatın büyük çabasıyla kontrol altına alınsa da, iki denizcinin hayatını kaybetmesiyle sonuçlandı.

Kurtarma Ekipleri Hızla Harekete Geçti

Yangın ihbarının ardından Çinli yetkililer bölgeye derhal kurtarma gemileri ve bir helikopter sevk etti. Ayrıca, çevredeki ticari gemilerden de destek istendi. Singapur Denizcilik ve Liman Otoritesi (MPA), üçüncü bir mürettebatın ileri tedavi için kıyıdaki bir sağlık kuruluşuna tahliye edildiğini duyurdu. Olayda herhangi bir çevre kirliliği yaşanmadığı belirtildi.

Soruşturma Başlatıldı

180.371 dwt taşıma kapasitesine sahip olan ve Pacific Rim Shipmanagement tarafından yönetilen geminin, Yantai Limanı’na çekilmesi için hazırlıklar sürüyor. MPA, Çinli makamlarla koordinasyon içinde olayla ilgili kapsamlı bir soruşturma başlattı. Kurum, hayatını kaybeden denizcilerin ailelerine başsağlığı dileklerini ileterek destek sözü verdi.