Bakan Bayraktar’dan Yeni Sondaj Müjdesi: Karadeniz’de Keşif Heyecanı Başlıyor!
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Filyos'ta yaptığı açıklamada, Nisan ayı itibarıyla Karadeniz'de iki yeni sondaj çalışmasının başlayacağını duyurdu. Bu sondajlarla yeni rezervlerin keşfedilmesi ve Türkiye'nin enerji bağımsızlığı hedefine ulaşılması amaçlanıyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Zonguldak’taki Filyos Doğal Gaz İşleme Tesisleri’ni ziyaret ederek önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Bayraktar, madencilerle iftar programında bir araya gelmesinin ardından, Türkiye’nin enerji alanındaki yeni hamlelerine dair müjdeler verdi. Özellikle Karadeniz’deki sondaj faaliyetlerinin hızlanacağı müjdesi dikkat çekti.
Karadeniz’de Yeni Keşifler İçin Geri Sayım
Bakan Bayraktar, Filyos’taki çalışmaları yerinde incelemek üzere bulunduğunu belirterek, filo bünyesindeki en yeni gemilerden biri olan Yıldırım Sondaj Gemisi‘nin nisan ayı içinde Karadeniz’deki ilk görevine uğurlanacağını açıkladı. Yıldırım Sondaj Gemisi’nin ikizi olan Çağrı Bey Sondaj Gemisi‘nin ise geçtiğimiz haftalarda Taşucu’ndan Somali’ye gönderildiğini hatırlatan Bayraktar, bu gemilerin Türkiye’nin enerji arama faaliyetlerindeki gücünü simgelediğini vurguladı. Kanuni Sondaj Gemisi’nin de son hazırlıklarını tamamlayarak yeni görevine başlayacağını ekledi. Bakan Bayraktar, Kanuni Sondaj Gemisi‘nin yarın yeni görevine gideceğini belirtti.
Nisan Ayı Sondajlarla Dolu Olacak
Bakan Bayraktar, Ramazan Bayramı ile birlikte ve nisan ayı içerisinde Karadeniz’de iki yeni sondaja başlanacağını müjdeledi. Bu sondajların yeni rezerv amaçlı ve keşif amaçlı olacağını belirten Bayraktar, Fatih ve Abdülhamid Han sondaj gemileriyle yapılacak bu çalışmaların Türkiye’nin enerji rezervlerini artırmasına ve yeni sahaların keşfedilmesine katkı sağlaması hedefleniyor. Bu çalışmaların, Türkiye’nin enerji alanındaki dışa bağımlılığını azaltma stratejisinin önemli bir parçası olduğu vurgulandı.
Sakarya Gaz Sahası Üretimi İkiye Katlanacak
Bakan Bayraktar, Osman Gazi Yüzer Üretim Platformu‘nun hazırlık çalışmalarının da devam ettiğini aktararak, Sakarya Gaz Sahası’ndan bu sene içerisinde üretimin iki katına çıkarılacağını duyurdu. Bu sayede 8 milyon haneye doğal gaz sağlanmasının hedeflendiğini belirten Bayraktar, buradaki çalışmaların öneminin bu dönemde bir kat daha arttığını söyledi. Bu durumun, Türkiye’nin enerji arz güvenliği açısından kritik bir adım olduğunu gösteriyor.
Enerjide Bağımsız Türkiye Hedefi Vurgusu
Türkiye’nin çevresindeki jeopolitik gelişmelerin altını çizen Bakan Bayraktar, ülkenin kendi enerjisini üretme ihtiyacının ne kadar büyük olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu ifade etti. Milli enerji ve maden politikasıyla Türkiye’nin dışa bağımlılığını bitirme vizyonunu yineleyen Bayraktar, Gabar’daki petrol üretiminin arttığını ve yeni sahaların da incelendiğini belirtti. Kendi gazını arayan ve bulan bir Türkiye’nin, Sakarya Gaz Sahası gibi projelerle enerji alanında önemli bir konuma geleceğini vurguladı. İkinci fazın bir an önce devreye alınması ve 2028’de hedeflenen üçüncü fazın da tamamlanmasıyla enerji alanındaki dışa bağımlılığın tamamen bitirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Bu durumun, mevcut jeopolitik süreçte her zamankinden daha önemli hale geldiğini söyledi.
Yurt Dışında da Aramalar Sürüyor
Bakan Bayraktar, yurt dışındaki enerji arama faaliyetlerinin de hız kesmeden devam ettiğini belirtti. Somali’de Çağrı Bey Gemisi‘nin görevine doğru yolda olduğunu ve Pakistan’da sismik çalışma için Oruç Reis Gemisi‘nin hazırlandığını aktardı. Güvenlik koşullarının uygun olması halinde, nisan ayı içerisinde Pakistan’da da çalışmalara başlanmasının hedeflendiğini dile getirdi. Tüm bu çalışmalarla Türkiye’nin enerjide bağımsız bir ülke olma hedefinin pekiştirildiği ifade edildi. Bakan Bayraktar, binlerce çalışanla birlikte ülkenin enerji bağımsızlığı yolunda çalışmaya devam ettiklerini sözlerine ekledi.